Klarna Sommarkampanj 2019

Klarna Sommarkampanj 2019

Nu är det sommar, betala i augusti istället

Nu kan du handla under hela sommaren och betala i slutet av augusti. Du handlar under juni och juli och betalar först 30/8 2019 till 0% ränta. En uppläggningsavgift på 39 kr/köptillfälle tillkommer. Effektiv ränta vid köp om 5000 kr, 39 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 3 månader är 3,16 %. Din totalkostnad blir 5039 kr. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning.

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning genom att betala in ett lägre belopp eller genom att avstå från att betala hela fakturabeloppet. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp med minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9 %. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22 % och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr. Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 135 kr för belopp över 200 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkreditinformation:

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Genom att använda Klarna godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Dataskyddspolicyn hittar du här.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08–120 120 10 mån-tors mellan 08.30–20.00, fredagar 08.30–17.00 och helger 10.00–17.00.

För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för utförlig information. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckats lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00


Relaterade inlägg